in

Смртен ризик и превисоки цени, но сепак… Зошто ги искушува луѓето да одат на „работ на светот“?

И покрај ризиците, трошоците и грижите за животната средина, луѓето сè уште се привлечени кон потенцијално опасни патувања – но зошто?

Би-би-си се обиде да одговори на тоа прашање.

Пред една година, очите на целиот свет беа вперени во оддалечените длабочини на Северниот Атлантик кога подморницата Титан изгуби контакт со својот брод додека се спушташе до потонатиот брод Титаник. Со само 96 часа резерви на кислород, започна избезумената спасувачка мисија.

Неколку дена подоцна, властите потврдија дека лошо дизајнираната подморница претрпе „катастрофална имплозија“ на 3.800 метри под морето, при што веднаш загинаа двајца членови на екипажот и тројца патници кои платиле 250.000 долари по човек за своето патување.

Секој што се прашуваше дали ужасната судбина на Титан може да не наведе да ја доведеме во прашање безбедноста и мудроста на екстремниот туризам, го добија својот одговор кон крајот на минатиот месец кога друг милијардер објави дека планира да изгради уште една подморница за да го посети местото на Титаник.

Веста доаѓа само девет дена откако вселенската технолошка компанија Blue Origin, основана од основачот на Amazon, Џеф Безос, го лансираше својот прв лет со екипаж по падот на една од нејзините ракети во 2022 година. Шест патници во вселената платиле дури 1,25 милиони долари по човек за лет од девет минути и 53 секунди.

Сепак, многумина сè уште се прашуваат дали патниците треба да продолжат да одат до работ на Земјата – или подалеку.

„Секторот за екстремен туризам е полн со високи трошоци, високи ризици и променливи мерки на претпазливост“, рече Мелвин С. Марш, автор на истражувачкиот труд „Етичките и медицинските дилеми на екстремниот туризам“, на меѓународната конференција за туризам во Кејп Таун во март. .

И покрај интересот за патување со потиснување на границите, тој истакна дека „етичките и правните размислувања за некои од поризичните активности сè уште не се разгледани“.

Сепак, Марш и другите велат дека не очекуваат ништо да се промени.

„Никој не е изненаден од овие смртни случаи. Знаеш дека тоа ќе се случи. „Многу малку луѓе дури размислуваат за тоа прашање“, рече тој.

Во меѓувреме, и покрај екстремното загадување, бројот на приватни лансирања на ракети е повеќе од двојно зголемен од 2019 година, во голема мера благодарение на милијардерите Безос, Илон Маск и Ричард Бренсон кои се натпреваруваат за развој на понуди за комерцијални вселенски патувања.

Соговорниците на Би-Би-Си велат дека сето тоа потсетува на еволуцијата на воздушниот сообраќај.

Први со авиони летаа смелиите, а потоа богатите патници. На крајот, индустријата разви џамбо џетови со голем капацитет што го направија воздушниот сообраќај достапно, сеприсутно и сега најбезбедна форма на транспорт на планетата.

Според Дијана Вајбел, културен антрополог

Една од најзначајните еколошки фотографии некогаш направени – познатата слика „Earthris“ направена во 1968 година од американскиот астронаут Вилијам Андерс, кој почина овој месец – создаде чувство на стравопочит и ни даде перспектива за местото на човештвото во Универзумот.

Вајбел интервјуираше астронаути кои велат дека нивните животи се промениле во моментот кога ја виделе нашата планета „одозгора“.

„Тоа ве тера да сфатите дека сте на планета, дека орбитирате околу Сонцето и дека целиот универзум е околу нас… Тоа е сознание за тоа колку е кревка планетата и како сè друго околу неа не е погодно за живот. ,” таа рече.

Инспиративно, да, но овде на Земјата, видовме дека кога богатите патници ризикуваат, секој ги поднесува трошоците.

Спасувањето на подморницата Титан ја чинеше американската влада милиони долари и предизвика глобален интерес. Спротивно на тоа, неколку дена претходно, грчката крајбрежна стража не помогна кога рибарски брод полн со шверцувани мигранти потона во Средоземното Море – убивајќи повеќе од 600 луѓе. Поранешниот американски претседател Барак Обама беше еден од многуте што го забележа нерамномерното медиумско внимание, за кое рече дека илустрира „безобразни“ нивоа на нееднаквост.

Арун Упнеја, декан на Факултетот за угостителство на Универзитетот во Бостон, рече дека еден од начините за справување со потенцијалните ризици и трошоци од екстремниот туризам е да се бара од компаниите што ги нудат овие патувања да имаат осигурување, што ги прави одговорни за ризиците и потенцијалните несреќи.

„Осигурувањето за пребарување и спасување треба да биде задолжително на некој начин… така што општеството не е тој што плаќа“, рече тој.

Но, како и Марш, Упнеја не верува дека потенцијалните опасности од екстремниот туризам се доволни за да се забави неговиот моментум. Всушност, тој забележува дека договорот потпишан од патниците на Титан наводно три пати го споменува зборот „смрт“ на првата страница. Веројатно и цената нема да биде долгорочна пречка.

„Трошоците секако ќе се намалат и ќе го направат ова достапно за поголемите групи. Луѓето го правеа тоа и [ќе продолжат] да го прават“, рече тој.

Сепак, една значајна промена во изминатата година е тоа што инсајдерите во индустријата се чини дека посериозно го преземаат ризикот поврзан со потенцијално ризичните тури. Двете жртви на несреќата на Титан беа членови на The Explorers Club, меѓународна организација основана во 1904 година од истражувачи на Арктикот за да промовира научни откритија и истражувања. По инцидентот во Титан, членовите формираа работна група за брз одговор за да помогне при спасувањето и закрепнувањето на оние луѓе кои се наоѓаат во опасни средини.

„Тоа е многу дел од наследството на Титаните. Ако има проблем, го пренесуваме на целата мрежа. Овие луѓе имаат врски и идеи… Не земаме здраво за готово дека сè што може да се направи е веќе направено“, рече Синове Стромсваг, претседател на норвешкиот огранок на Клубот на истражувачи. и водач на работната група за спасување. “.”

Таа забележува дека ништо не може да го спречи нагонот на луѓето да ги истражуваат и да ги поместат своите граници – и ништо не треба.

„Луѓето отсекогаш истражувале. Така научивме како функционира светот. Така ја развивме науката. „Ја потценуваме вредноста на приватниот бизнис и на поединците за да ја придвижиме технологијата напред“, рече таа.

Сепак, други тврдат дека луѓето не треба да ги ризикуваат своите животи летајќи низ стратосферата или спуштајќи се до дното на морето за да имаат значајно патување.

Полин Фромер, директорка на Fromer’s Travel Guides, вели дека трошењето ненормални суми пари на патување не гарантира дека ќе имате значајна авантура. Напротив, веројатно ќе ве оддалечи од луѓето и културите кои го прават светот толку прекрасно разновиден.

„Кога го ставате на ризик вашиот живот, се отсекувате од животот на таа дестинација. „Понекогаш овие екстремни авантури ве изолираат“, рече таа.

Што мислите?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Јадете сирење и ќе бидете посреќни

Телескопот Хабл забележа космички фосил