Во август 1969 година, актерката Шерон Тејт имаше совршен живот, веќе холивудска ѕвезда, среќно мажена за режисерот Роман Полански и осми месец бремена – кога беше брутално убиена од семејството Менсон.
Од овој ден, актерката Шерон Тејт останува запаметена по нејзиното ужасно убиство, овој крај на нејзината приказна фрла долга сенка врз нејзиниот живот. Таа исто така беше ѕвезда во подем и многу сакана пријателка, сопруга и идна мајка пред нејзината трагична смрт.
Сопругата на познатиот режисер Роман Полански, убавата актерка се етаблира како надежен млад талент во Холивуд. Од телевизиски до мали филмски улоги до нејзината главна улога во Долината на куклите во 1967 година, таа беше навистина ѕвезда во подем во времето на нејзината смрт, што се случи во нејзиниот дом во Лос Анџелес на 9 август 1969 година.
Таа ноќ, Тејт се најде во центарот на застрашувачки настан што ќе го означи крајот на една ера во американската историја и ќе остави застрашувачки, траен печат на колективната психа на нацијата. Но, долго пред убиството на Шерон Тејт, таа живееше во голема мера шармантен, понекогаш бурен живот што го направи нејзиниот ненадеен крај уште потрагичен.
Ова е нејзината приказна.
Родена Шерон Мари Тејт во Далас, Тексас, на 24 јануари 1943 година, од полковникот Пол Тејт и Дорис Тејт, Тејт поседуваше ѕвездена моќ уште од рана возраст. На само шест месеци, таа беше крунисана за Мис Тини Тот од Далас, откако нејзината баба поднесе некои од нејзините фотографии на натпреварот.
Како воен детиште, Тејт шеташе низ земјата. Кога имала 16 години, таа била крунисана за Мис Ричленд, Вашингтон, како и за кралица на три-градската авторама во Ричленд.
Во 1960 година, целото семејство Тејт — вклучувајќи ги и помладите сестри Дебра и Патриша — се преселиле во Верона, Италија. Конечно опкружена со колеги војници во нејзиното американско средно училиште, Тејт беше популарна навивачка и беше крунисана за кралица на матурата во нејзината последна година.
За жал, тинејџерските години на Тејт не беа без трагедија. Според биографијата на Ед Сандерс од 2016 година, Шерон Тејт: Животот, таа му кажала на својот иден сопруг Роман Полански дека била силувана од војник во Италија кога имала 17 години.
Тејт му го открила ова на младиот режисер на нивната прва средба. Полански тврдеше дека Тејт му кажал дека сексуалниот напад „не оставил никакви емоционални лузни“.
Како млада девојка уживајќи во вниманието на јавноста, Тејт веќе беше во потрага по своите амбиции. Иако сè уште беше на училиште и далеку од Холивуд, Тејт патуваше низ нејзината околина барајќи каква било можност да биде пред камерата.
Во 1960 година, таа беше прикажана на насловната страница на американскиот воен весник Stars and Stripes, како и во една епизода од The Pat Boone Chevi Showroom снимена во Венеција.
Тејт ја доби својата прва филмска работа една година подоцна, како статист во филмот „Барабба“ со мечеви и сандали со Ентони Квин. Тогаш, на само 19 години, нејзината мајка дозволила друг актер кој работи на филмот – Џек Паланс – да ја изведе на состанок. Таа, исто така, накратко се забавуваше со актерот Ричард Бејмер откако го запозна на снимањето на филм во Верона.
Летото 1961 година беше последното за Шерон Тејт во Верона. Изгледаше дека е предодредена за филмска кариера кога, веднаш по завршувањето на средното училиште, нејзиниот татко беше доделен во Сан Педро, Калифорнија, на периферијата на Лос Анџелес.
Шерон беше среќна што се пресели. Всушност, таа била толку желна што таму ги претепала своите родители за неколку месеци. Сакаше да биде филмска ѕвезда и не гледаше поента во чекањето.
„Морате да запомните дека бев срамежлива и срамежлива кога стигнав во Холивуд“, му рекла Шерон Тејт на интервјуерот Роберт Музел неколку години по нејзиното пристигнување.
„Моите родители беа многу строги со мене“, рече таа. „Не пушев или нешто слично. Имав доволно пари само да поминам и отидов со автостоп до канцеларијата на агентот чие име го имав“.
„Првиот ден ме испрати на работа рекламирајќи цигари. Девојката ми покажа како треба да се направи тоа, знаеш да земеш длабок здив и да изгледаш екстатично“.
Како неискусен пушач, ненавикнат на никотин, младата актерка на крајот се онесвести.
„Тоа ја заврши мојата кариера во реклами за цигари“, се насмеа таа.
Во 1963 година, 20-годишната девојка ја доби првата голема пауза во шоу-бизнисот. Нејзината аудиција за ситкомот Petticoat Junction ја забележал продуцентот на Беверли Хилбилис, Мартин Рансохоф, шеф на продукциското студио Filmways. Воодушевен од нејзината убавина, продуцентот ја донел Тејт во канцеларијата на Рансохоф, кој направил филмски тест на лице место.
„Душо, ќе те направиме ѕвезда“, му рекол Рансохоф на Тејт, која немала актерско искуство.
Тој и понудил седумгодишен договор. Се разбира, Шерон Тејт прифати.
Кога агентот на Шерон ѝ обезбедил 750 долари месечно како дел од нејзиниот договор, возбудената актерка се преселила во холивудскиот студио клуб – резиденција која е целосно женска во која биле домаќини на холивудски легенди како Мерлин Монро, Рита Морено и Ким Новак.
Поголемиот дел од личниот живот на Тејт беше откриен дури по нејзината смрт. Иако се чинеше дека старлетата е подготвена за величина и светска слава – пред да направи некоја значајна филмска работа, европските весници веќе ја најавуваа како следната Мерлин Монро – но бруталното касапење на Сиело Драјв ја овековечи за сите времиња.
Според она што нејзината мајка на крајот и го кажала на полицијата, Тејт се вклучила со францускиот актер Филип Форке годината кога потпишала договор. Двојката кратко живееше заедно во Њујорк додека таа студираше со актерската легенда Ли Стразберг и се врати во Лос Анџелес како свршена двојка.
Имаше некои првични сомнежи за тоа дали двојката е сериозна или не во врска со нивните романтични наклонетости, или дали ова е дел од стратегијата на студискиот систем да генерира привлечност и публицитет за Шерон Тејт. Без разлика, Форкует во еден момент ја ставил во болница. Тврдел дека му ги пресекла градите со скршено шише со вино.
Така, превирања и крвопролевање веќе беа во животот на актерката, повеќе од неколку години пред нејзиното трагично убиство.
Иако во 1960-тите беа забележани монументални промени во системот на холивудските студиа, старата гарда сè уште беше на чело во 1964 година. Како таква, Рансохоф во суштина и кажа на Шерон Тејт кои проекти да прави и како да се движи во нејзината кариера.
Тој рече дека Тејт носи црна перика и игра мала улога во Беверли Хилбили, за да може да се навикне да биде пред камера без да биде препознаена. Сепак, на Шерон и беше исцрпувачки учењето како да се однесува без никаква контрола врз нејзината кариера или дневниот распоред.
„Па, тоа е многу заморно, морам да кажам“, рече таа во едно интервју во 1966 година. „Немав личен живот околу три години, претпоставувам дека може да се нарече така. Не правев ништо освен учење од 8 наутро до околу 6:30 навечер. Потоа одев и на ноќен час три навечер секоја недела“.
„Имав часови по глума, глас, пеење, бодибилдинг – сè, апсолутно сè. Што е неопходно, знаете“.
Иако сигурно талентирана и убава, Шерон Тејт успеа да снима само реклами, незабележани улоги – „Убава девојка“ во „Американизацијата на Емили“, 15 епизоди од „Беверли Хилбили“ и мала улога во Човекот од U.N.C.L.E.
Најисполнително искуство како актерка што го имала во тоа време било снимањето на мала улога со Елизабет Тејлор и Ричард Бартон. Sandpiper беше снимена во Биг Сур – медитативно повлекување за писатели како Хантер С. Томпсон и Том Волф – кои таа ги обожаваше и на кои често се враќаше.
Шерон Тејт беше малку уверена за нејзините опции во овој момент, но нејзината среќа требаше да се промени.
Во 1967 година, Шерон Тејт глуми во четири филма: Окото на ѓаволот, Не прави бранови, Бестрашниот убиец на вампири и Долина на куклите. Токму долината на куклите го предизвика најголемиот шок кај Тејт.
Филмската адаптација на бестселерот Жаклин Сузан од 1966 година беше голем хит. Конечно, актерката го постигна нивото на обожавање и уметничко збогатување за кое сонуваше.
На бродот Princess Italia, кој отплови од Италија до Калифорнија за да го промовира филмот, Тејт беше убавецот на топката. Следната година, таа беше номинирана за Златен глобус и резервира два проекта – едниот со Дино Мартин, другиот со Орсон Велс.
Се разбира, ниту еден од овие професионални триумфи нема да биде толку важен како нејзината врска со Роман Полански, кого го запозна на забавата што ја приреди Рансохоф. Мултикултурниот автор кој го преживеа холокаустот штотуку доживеа огромен успех со својот прв филм на англиски јазик „Одбивање“. Имаше репутација на плејбој.
Но, Полански претходно бил веќе оженет, сопругата го оставила, па тој уште не сакал да влегува во друга врска.
Сепак, тој енергично ѝ се додворуваше на Шерон Тејт за време на продукцијата на „Farless Vampire Slayers“, која ја режираше и глумеше, а беше фотографиран полугол за снимање на Плејбој. Тејт беше во врска со фризерот Џеј Себринг од 1964 година, а посетата на Себринг на Лондон откако убијците на вампирите излегоа во јавност ја официјализираше; Тејт му кажала дека се заљубила во Полански.
„Мислев дека е прилично убава, но не бев многу импресиониран во тоа време“, изјави Роман Полански подоцна во полицискиот оддел во Лос Анџелес за Шерон Тејт. „Но, тогаш повторно ја видов. Ја извадив. Зборувавме многу, знаеш. Навистина се лулав во тоа време. Се што ми беше гајле беше да ја добијам девојката и да продолжам понатаму“.
Според Полански, парот бил на своето најдобро однесување во првите неколку месеци од продукцијата на The Vampire Slayer, но започнале интимна врска пред крајот на снимањето.
„Таа беше толку слатка и толку убава што не можев да поверувам, знаете“, рекол тој на полицијата. „Имав лоши искуства и не верував дека постојат такви луѓе… Беше фантастична. Таа ме сакаше“.
Во исто време, Полански сè уште беше заглавен; врската не беше моногамна, барем не од негова страна. Тејт беше свесна за неговите лукавства, но сепак се држеше до него.
„Реков: „Знаеш каков сум; Се шегувам.“ А таа рече: „Не сакам да те сменам.“ Таа беше подготвена на се, само да биде со мене“, рече тој. „Таа беше ебан ангел. Таа беше уникатен лик кој никогаш повеќе нема да го сретнам во мојот живот“.
Шерон Тејт и Роман Полански се венчаа во Лондон. Беше 20 јануари 1968 година, а хорор-класиката на режисерот, Rosemary’s Baby, требаше да ја преплаши публиката низ целата земја. Фотографиите на Тејт, Полански и Миа Фароу на премиерата на филмот во Кан покажуваат среќна, славеничка сцена.
Шерон Тејт забременила кон крајот на 1968 година. Шепотите дека го користи бебето како средство за да го спречи пропаѓањето на нејзиниот брак ги зафати Холивуд Хилс. Нејзините пријатели тврделе дека чекала да му ја каже на сопругот веста додека не биде предоцна за да абортира.
Во февруари 1969 година, парот се преселил во 10050 Cielo Drive. Куќата се наоѓала во близина на кањонот Бенедикт во планините Санта Моника, со поглед на Беверли Хилс и Бел Ер. Го изнајмиле од менаџерот за таленти Руди Алтобели. Вилијам Гаресон, чуварот на имотот, живеел во гостинската куќа зад главната капија.
Претходниот станар, Тери Мелчер, неодамна се запозна со никој друг туку со Чарлс Менсон. Заедничкиот пријател Грег Џејкобсон го запознал Менсон, аспирантен пејач и текстописец, со Мелчер, синот на Дорис Деј, кој и самиот бил во музичкиот бизнис.
Мелчер не бил импресиониран од „прилично необичната“ музика на Менсон.
Додека Шерон Тејт и Роман Полански беа во Европа во март 1969 година, пријателот на Роман Војчех Фриковски и неговата девојка Абигејл Фолгер – наследничка на богатството на кафето Фолгер – се преселиле во куќата. Тејт се врати во јули, оставајќи го крстарењето поради напредната бременост.
Планот бил нејзините две другарки да живеат со неа додека Полански не се врати на раѓање на детето. За жал, работите испаднаа полошо отколку што некој можеше да замисли.
Тројцата, заедно со поранешниот на актерката Џеј Себринг, отишле на вечера во кафулето „Ел Којот“ на булеварот Беверли на 8 август, ноќта на убиството на Шерон Тејт. Тоа беше последниот оброк што некогаш го јаделе. Фолгер планирала да лета за Сан Франциско следното утро за да ја посети нејзината мајка.
Но, подоцна истата ноќ, смртта на Шерон Тејт и нејзините придружници предизвикаа шокови низ Америка.
Таа ноќ, Чарлс „Текс“ Вотсон, Сузан Аткинс, Патриша Кренвинкел и Линда Касабијан се возеа од импровизираната резиденција на ранчот за филмот „Спан“ до заспаната куќа на Сиело Драјв по налог на Чарлс Менсон. Ним им беше наложено „целосно да уништат сè во таа куќа, колку што можеш пострашно. Направете го тоа навистина убаво убиство, толку лошо како што некогаш сте виделе. И земете им ги сите пари“.
Убија пет лица – не сметајќи го нероденото дете на Шерон Тејт.
Покрај Тејт и нејзините тројца пријатели, семејството Менсон го уби и 18-годишниот Стивен Парент, пријател на домашната помошничка. Режисерот се случи да ја посети куќата за да му понуди на Гаретсон добра понуда за аудио опрема таа вечер кога Вотсон го пресече со нож и го застрела четири пати.
Себринг бил прободен седум пати и застрелан еднаш. Фолгер била избодена 28 пати, додека нејзиниот дечко Фриковски бил застрелан со два истрели, 13 удари во главата и избоден неверојатни 51.
Според Хелтер Скелтер: Вистинската приказна за убиствата на Менсон, Фриковски се разбудил на каучот во дневната соба кога Вотсон и шепнал на увото на својата девојка и го удрил во глава. Фриковски праша што прави непознатиот во куќата, на што го доби најзлобниот одговор што може да се замисли.
„Јас сум ѓаволот и тука сум да ја работам ѓаволската работа“.
Смртта на Шерон Тејт била предизвикана од долга серија убоди со нож. Пет од 16-те рани биле доволно фатални за да ја убијат сами, но ударниот тим на Менсон направи повеќе од тоа. Ја обесуваа над сплавовите со јаже околу вратот. Другиот крај беше врзан околу вратот на Себринг.
Аткинс зеде партал и ја искористи крвта на Шерон – веројатно помешана со крвта на нејзиното неродено дете – за да напише „ПИГ“ на влезната врата.
Во збунувачки потег, Роман Полански се согласи на фотосесија на местото на злосторството за магазинот Life кратко време по убиството на Шерон Тејт. Тој беше виден покрај влезната врата, сè уште извалкан со крвта на Тејт, на една од фотографиите.
„Роман, се случи катастрофа во куќата… Твојата куќа“, му рекол пријателот и менаџер Вилијам Тенант преку телефон. Шерон е мртва, а Војтек и Гиби и Џеј.
Полицијата го контактирала Тенант, бидејќи Полански бил во Лондон во потрага по локации за Денот на делфините. Тенант бил среде играње тенис кога ја добил веста. Тој е оној кој ги идентификуваше Тејт, Фриковски, Фолгер и Себринг. Тој немаше поим кој е 18-годишникот.
Полански не беше сигурен што да прави. Тој се сомневаше во несреќа – можеби пожар. Не можел да замисли дека ќе ја добие веста за убиството на Шерон Тејт.
Веднаш по смртта на Шерон Тејт, чуварот на домот Гаретсон првично се сметаше за осомничен. Бидејќи крвопролевањето во гостинската куќа било неповредено, полицијата била сомнителна во раната фаза на истрагата.
При претрес на куќата пронајдени се околу 2,7 килограми марихуана во најлонска кеса, во шкаф во дневната соба, килограм хашиш, грам кокаин и 10 таблети спид. Фолгер имала 2,4 mg MDA во нејзиниот систем, додека Фриковски 0,6 mg во нејзиниот систем.
Полицијата ја разгледа можноста нечија реакција на некоја од овие лекови да резултира со насилство предизвикано од параноја. Таа теорија за смртта на Шерон Тејт не траеше долго.
Полански ѝ кажала на полицијата дека Шер Тејт користела ЛСД десетици пати, но дека неодамна се залепила за марихуаната.
„И за време на нејзината бременост немаше сомнеж“, рече тој. „Таа беше толку заљубена во бременоста што не направи ништо. Ќе истурив чаша вино, а таа не ја допираше.
Чарлс Менсон беше непоколеблив во својот култ на посветени членови на „семејството“ и веруваше дека Хелтер Скелтер – расна војна што ќе послужи како повторно раѓање на општеството – е неизбежна. До декември полицијата ги фати одговорните за убиството. Убијците ги убиле и Лено и Розмари Лабијанка, еден ден по убиството на Шерон Тејт и нејзините пријатели.
Полански беше оптоварен со безброј прашања за неговите брачни проблеми по смртта на Шерон Тејт, неговата оддалеченост од неговата бремена сопруга и дали сатанистичките теми во неговите филмови имаат некаква врска со настаните од 8 август и убиството на Шерон Тејт. Фотосесијата на списанието Life доведе до прашања за неговиот лик.
Погребот на Шерон Тејт и нејзиниот син Пол Ричард Полански се одржа на 13 август на гробиштата Свети крст во Калвер Сити, Калифорнија. Тоа беше настан со повеќе од 150 гости, вклучувајќи ги Ворен Бити, Кирк Даглас, Питер Селерс, Стив Меквин и пејачката на Мамас и Папас Мишел Филипс.
Миа Фароу, која неколку години претходно ја глумеше жртвата во „Бебето на Розмари“ на Полански, беше премногу вознемирена за да присуствува.
На 19 август, Полански одржа прес-конференција за смртта на Шерон Тејт и убиствата на Менсон. Тој сакаше да ги каже фактите, да каже што треба да се направи со јавноста за оваа работа. Својата покојна сопруга ја нарекол „убава“ и „добра личност“.
„Последните неколку години што ги поминав со неа беа единственото време на вистинска среќа во мојот живот“, рече тој.
Мајката на Тејт, Дорис, го помина остатокот од своите години како јавен застапник за правата на жртвите, додека сестрата на Шерон, Дебра, се погрижи убијците да останат зад решетки застапувајќи го семејството Тејт на сослушувањата за условно ослободување.
Додека Менсон (кој веројатно никогаш не убил никого), Аткинс, Вотсон, Кренвинкел и Лесли Ван Хаутен – кој бил вмешан во убиствата во Лабијанка – првично беа осудени на смрт за убиство на Шерон Тејт и нејзините придружници, законите на Калифорнија го препознаа флуксот. Поради мораториумот на смртната казна во 1972 година, сите казни им беа заменети со доживотен затвор.
Аткинс почина во затвор од природна смрт во 2009 година. Ван Хаутен, Вотсон и Кренвинкел се уште се живи и зад решетки. Кога Ван Хаутен беше препорачан за условно ослободување во 2016 и 2017 година, тогашниот гувернер Џери Браун го отфрли предлогот. Гувернерот Гевин Њусом повторно го одби нејзиното условно ослободување во јуни 2019 година.
Иако помина повеќе од половина век од ужасните настани на Сиело Драјв, смртта на Шерон Тејт сè уште останува во американската психа. Ова не беше само смрт на пет лица, туку непобитен завеса на невиниот американски период кој никогаш нема да се врати.



GIPHY App Key not set. Please check settings